torsdag 1. november 2007

Hotelliv!


Hællæ!

Denne uka er jeg i Oslo pga jobben. Bor på hotell rett ved Sentralbanestasjonen, så mer sentralt er det vanskelig å bo. Det meste finnes rett utenfor hotelldøra, på både godt og vondt. Vi er heldigvis 2 stk som arbeider sammen, så en slipper å finne på noe alene. Det finnes uante shoppingmuligheter som vi ikke benytter oss av...hehe. Vi hater shopping begge 2, heldigvis. Hvem vil vel bruke fritia til shopping...jeg bare spør?

Likevel har vi vært en tur på IKEA, kun en lynvisit, for vi viste på forhånd hva vi skulle ha...helt genialt. Vi var også i en klesbutik i ca 6 min, og det var shoppingen for denne uka. Hvis vi ser bort fra skikkelige guttebutikker da, som Lazyboys(Harley Davidson butikk og x-antall pc-butikker).

Når man er i Oslo er middagen et stort problem, og problemet består i å bestemme seg hva slags mat vi skal spise. Og ikke minst hvor vi skal spise. Hvor mange 100 spisesteder som det er å velge i her inne vet ikke jeg... Hittil har vi inntatt en kjempe-kebab, vært på en vietnamesisk restaurant og en thai-restaurant. Og alle er absolutt å anbefale. På den vietnamesiske restauranten serverte de noe av det beste jeg har spist, akkurat med "passe fart'i".

Det blir også laaange fotturer her i betongjunglen, vi har gått Oslo på kryss og tvers og blitt bedre kjent med vår hovedstad. Ikke alle stedene er like lyse, trygge og koslige. Men det er de mørke stedene som ER Oslo, med små krypinn av noen spisesteder og puber. Det har sin egen sjarm.

Inatt bærer det av på jobb igjen, det siste skiftet for denne gang. Det er uansett godt å komme hjem igjen til pølser, grandiosa, oppussing og trening. Men det er kun 4 uker til neste gang vi er på plass i Tigerstaden og restaurantmiddager:-)

Prekæs!

2 kommentarer:

Mona Christin sa...

Si i fra neste gang du skal på Ikea æ... Skulle hatt noe småtteri... Hehe...
Trudde nesten dere hadde dratt dit for å spise.

Men at du endte opp med en kebab var ikke overraskende...

Vidar sa...

Kebab er vel og bra. Men tror jeg har funnet en ny favoritt. Vietnamesisk mat var sinnsykt godt. Vi fant også mexikanske og Malaysiske steder som vi skal besøke neste gang vi er der inne.... om 3 uker:)))
gleder meg allerede