mandag 31. desember 2007

Stardust og godt nyttår!

Heisann.

Jula er over, ihvertfall mestepartet av jula. Pakker ble åpnet og masse julemat er spist. Men julepynten med nisser og engler henger og står på alle tenklige og utenklige plasser ennå. Juletreet står også der, begynner vel snart å drysse. Men det må vi tåle siden vi sverger til ekte julegran. Det lukter mer jul av et vanlig grantre, og det er en del av sjarmen med jula. Ingenting en Miele støvsuger ikke kan fikse;)

Så en flott eventyrfilm akkurat, Stardust. En skikkelig eventyrfilm med "Det var en gang", prinser, onde hekser, enhjørning, magi,flygende skip...ja et eventyr. Og det passer perfekt med slike filmer nå i romjula. Og tittellåta, selv om det er Take That, var også litt eventyrlig. Sjekk ut sangen og se noen bilder fra filmen.


Og filmen er absolutt å anbefale, kan være litt skummel til tider for små barn. Vg gir den terningkast 5 "Fengende underholdning for barn i alle aldre".

Ikveld er det igang igjen... årets siste dag skal jo behørlig feires her hjemme. Det blir svær kalkun med tilhørende garnityr som rosenkål, mandelpoteter og waldorfsalat. Jeg slenger vel på noen medisterkaker også. Så blir det riskrem igjen da, uten mandel denne gang;))) Og så skal det sendes opp 1. stk rakett presis kl 24:00. Så skåler vi med naboene i noen minutter og så er den kvelden over. Tja... så ille er det vel ikke. Vi knakker på døra til nabo'n etter maten, og blir bedt inn på no passende drikke. Og det er jo veldig koslig.

Vil benytte anledningen til å ønske mine besøkende her på bloggen en flott nyttårskveld og et godt bloggår i 2008.

Vidar!

9 kommentarer:

Lise sa...

Hørtes ut som om dere hadde planlagt en koselig nyttårsfeiring. Og jammen var vi heldig med været også! Fin sikt! :)

Stardust så ut til å være en film jeg kunne like - skriver den opp bak øret som film som bør ses! ;)

Godt nytt bloggår til deg også! (Jeg trenger nok den lykkeønskningen selv også ja, for jeg har i den siste tiden, vært en smule treg hva blogging angår.)

Mona Christin sa...

Sikkert en film for meg det også. Men etter kinobesøket, så vi en trailer for filmen National Treasure (??). Den så bra ut. Litt sånn eventyr, spenning.

Godt nytt år til dere også.

For ordens skyld; jeg liker Takt That.

Vidar sa...

jeg viste du likte Take that Mona:)))

Syns at Stardust var bra..og National treasure gleder jeg meg til å se...liker slike filmer:)))

Greit med rolig nyttårsaften, roe helt ned. Og når en sender opp kun 1.stk rakett, blir det tid til å nyte fyrverkeri som andre har brukt 1000vis av kroner på...hehe...nesten som passiv røking ;)) *kremt* dårlig sammenligning.

Men Lise, hvis du skriver det bak øret, blir det vanskelig å lese hva som står der...må bruke 2 speil :)) må vel finnes bedre metoder..hehe

Mona Christin sa...

Og da blir det jo speilvendt også. Dessuten er det så liten plass bak øret... Hehe... Nei, skaff den en liten notisblokk.

Jeg noterer det ned, bare det at jeg har hundre og førti gule
post-it lapper flytende rundt. Og merk; jeg noterte bak øret før...

Mona Christin sa...

Gjeeeeesp... Nei, skal jeg gå og legge meg a tru???

Zzzzzzzzzzzzznork...

Lise sa...

Hehe, ok, så finnes d bedre metoder enn å skrive bak øret da!! ;) Som regel blir mobil og almanakk brukt. Er det godkjent eller? ;)

Mona Christin sa...

Midt i blinken...

Vidar sa...

hehe...høres mer fornuftig ut ;)
spesielt om en ikke er tørr bak øra også;))) (annet merkelig utrykk)

Mona Christin sa...

Nei, blir vi noen gang tørr bak øra da?? Hehe... Men akkurat nå har jeg to kviser bak der... Hehe...