onsdag 8. august 2007

Fisketur!


Hællæ!

Endelig en varm sommerdag her på Østlandet. Helt blikk på vannet og 25 grader.
Været og havet viste seg fra sin beste side. Forventningene var store til gårsdagens fisketur.

Etter en varm og slitsom dag på ærbe'(ærber ute), koblet vi båtehengeren på bilen og tok hjula fatt mot Larkollen. Vell ute på fjorden putret vi ut mot fiskeplassen, dreggen gikk i vannet. Flytevesten og T-trøya gikk av...et sinnsykt flott vær.

Vi startet med å "blankse"..uten stort hell. Etterhvert agnet vi snørene med sild...makrellen var fortsatt ikke bitevillig. Etter 1 time hadde vi kunn fått 2 makrell. SÅ gikk vi over til å agne med råreker...det gjorde susen. Jevnt og trutt dro vi opp makrell...og noen slengere med småtorsk. Dette var fantastisk hærlig, som balsam for en bleik kropp, som ikke hadde smakt sommersol siden første hælja i juni.

Når vi dro opp dreggen ved 19:15 tia, hadde vi nesten en halvfull balje med makrell, 23 store, fine, flotte makrell:)))

Og seg hør og bør, med 22 grader i vannet, ble det en dukkert i trusa når vi kom i havna...DEILIGT. Var så lykkelig og fornøyd at når jeg kom hjem ved 21:30 tia, så snørte jeg på joggeskoa og løp 6 km :)
Når hue traff puta den kvelden så var jeg omtrent i drømmeland. Først gang jeg har blitt solbrent i august. Håper på flere slike sommerdager før høststormene setter inn.

Prekæs!

6 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hørtes ut som en fin sommerdag, med unntak av delen på ærbe. Den delen kunne nok heller vært ferie.

Spiser dere all fisken? Var det derfor du måtte jogge?? Tjihi...

Vidar sa...

syns jeg hører mobbing her:(
jeg spiser jo ikke fisk..så det så!

viktig å trene så jeg ikke blir en slappfisk:)

Mona Christin sa...

Self spiser du ikke fisk, men hva skal du med all fisken da???

Men det er kanskje deilig å merke at det "nappær i snella"... Hehe...

Lise sa...

Fisking er ikke min store hobby akkurat. Husker jeg var med og fisket da jeg var liten - jeg synes så synd på fisken som ble fanget, at jeg plukket den opp av bøtta og slapp den ut igjen - uten at noen så det... Hehe - der har dere meg liksom!

Vidar sa...

Men du Lise, som har mange somre på Dypeklo, har vel fisket mye?

Båtturen er vell så viktig, sosialt og avslappende. Fisken er liksom et +. Spennende med snøret på fingær'n, kjenne fisken napper i agnet. Må være rask på labben får å huke'n på kroken...morro!

Lise sa...

Ble ikke så mye fisking på meg, se. Jeg synes jo så synd på fisken, dessuten synes jeg ikke noe om da fisken ble sløyet... Stakkar fisk, vet du, hehe - likte og liker dessuten ikke blod.... hehe.. ;)