lørdag 18. august 2007

Snipp, snapp, snute spilleautomatene ute!


Hællæ!

Da er det endelig slutt på disse slitsomme, blinkende automatene som stod til fristelse omtrent i alle butikker og offentlig steder. Ikke at jeg ble fristet mye, har kanskje spilt på de 8-10 ganger. Oftest når jeg har noe "rusk" i lomma og ventet på noe/noen. Automatene som er manipulert har jeg aldri vært noe opptatt av.

Men det er nok til ergelse for mange at de er borte. Noen "tyr" til skrapesyken istedet, salget har gått opp 25 % på skrapelodd siden de fjernet tivoliautomatene. Det er også masse nettsteder som tilbyr slike tjenester online.

I mine yngre dager spilte jeg en del på slike kronesautomater, hvis noen husker de.
Der jeg det på mye flaks og litt ferdighet...myyyye morsommere.

Har funnet en link til en slik automat. Ikke så god som orginalene...men nostalgisk likevel.

http://nostalgiapelit.servut.us/pajatso.html

Her er det bare å knipse løs, og det koster ikke en krone..hehe

Prekæs!

3 kommentarer:

Mona Christin sa...

Jon har også funnet dette spillet. Hører det rasler i skåla når "gevinst" drøsser ut. Men det kunne vel vært ekte???

Og Gott sei Dank at disse automatene er vekk. Makan til tulleri... Savner de overhodet ikke. Kun den gamle gode kronevarianten er savnet. Og den gang de fantes, var det vel heller ingen som led av spillegalskap???

Mona Christin sa...

Prøv å legg til linker, så slipper du å gå ut og inn hele tiden.

Lise sa...

Kunne ha skrevet dette innlegget selv! ;) Det er såå deilig å slippe det skrålet av de maskinene. Og det er godt å slippe og se pensjonistene stå å spille bort pensjonen sin.....

Men kronespille og kulespillet var morsomt, ja!